Czym jest Home Staging?

Home Staging to zespół działań mających na celu przygotowanie nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu.
Ogół przygotowań ma za zadanie znacznie poprawić zainteresowanie potencjalnych nabywców i zachęcić do obejrzenia konkretnej nieruchomości.
To różnorodne techniki estetyki wizualnej i przestrzennej, wykończenia wnętrz, wykorzystywane do prezentacji mieszkania, biura.
Celem Home Stagingu jest uczynienie nieruchomości możliwie najbardziej atrakcyjną i, co za tym idzie, przyspieszenie sprzedaży
bądź najmu oraz uzyskanie możliwie najwyższej ceny końcowej.

Jak działa Home Staging?

Home Staging ściśle łączy ze sobą dwie dziedziny: sprzedaż i dekorację wnętrz oraz obejmuje:
- kompozycję przestrzeni,
- dobranie kolorów i oświetlenia
- ustawienie mebli
- naprawę drobnych usterek

Należy sprawić, aby sprzedawana nieruchomość zyskała na walorach estetycznych i wizualnych, a dzięki temu mogła wyróżnić się spośród setek innych ofert na rynku nieruchomości. Pomogą w tym skuteczne techniki marketingowe i przede wszystkim stworzenie bardzo dobrego pierwszego wrażenia. Statystyki są bezlitosne: decyzje zakupowe mieszkania czy domu podejmujemy w ciągu kilku pierwszych sekund. Ważne, żebynie przegapić tego momentu.

Co bardzo istotne, Home Staging jest w założeniu usługą szybką i niskokosztową. Wnętrze ma zmienić charakter na uniwersalny, co wygeneruje większą liczbę potencjalnych nabywców.

W ramach konsultacji Home Staging jedziemy do nieruchomości, poznajemy lokalizację, produkt, ustalamy, co warto byłoby zrobić, zmienić i sporządzamy raport. Taki raport to wydatek rzędu 300zł. Wielu właścicieli decyduje się później na samodzielne dostosowanie wnętrza do tych wskazówek.

Usługa Home Staging – czyli realizacja metamorfozy aż do sprzedaży, obejmująca konsultację,
projekt oraz wykonawstwo z założenia nie powinna przekroczyć 1-1,5% wartości mieszkania. Do tego może dochodzić koszt
zakupionych materiałów lub elementów wyposażenia. Te dodatkowe koszty są na bieżąco ustalane, konsultowane i zatwierdzane z zamawiającym usługę.
Przede wszystkim najważniejsze dla wielu klientów jest to, że w 80% przypadków sprzedaż następuje natychmiast. To ogromna wartość, tym bardziej, że niektóre mieszkania czekają na sprzedaż kilka miesięcy, a domy nawet kilka lat. W przypadku szczególnie zniszczonych mieszkań metamorfoza podnosi jego wartość nawet o 25%.

Techniki Home Stagingu opierają się głównie na marketingu, który jest przydatny zwłaszcza wtedy, gdy nieruchomość
pozostaje długo niesprzedana bądź niewynajęta, ale mimo wszystko widoczne jest zainteresowanie w postaci oglądających.
Świadczy to o tym, że lokalizacja i cena są zachęcające, ale nieruchomość sama w sobie zniechęca zainteresowanych.
Dlatego usługa home stagera może się okazać niezbędna.